Ayşe Akyol CV

 

ÖZGEÇMİŞ

 

1.         Adı Soyadı                  : Ayşe Akyol

2.         Doğum Tarihi             : 09.06.1970

3.         Unvanı                        : Profesör

4.         Öğrenim Durumu       : Doktora

5.         Çalıştığı Kurum          : İstanbul Arel Üniversitesi

 

 

Derece

 

Alan

 

Üniversite

 

 

 

Yıl

Lisans

İşletme

Dokuz Eylül Üniversitesi

1990

Y. Lisans

Y. Lisans

Personel Yönetimi

Araştırma ve Danışmanlık

İstanbul Üniversitesi

Portsmouth Üniversitesi, İngiltere

1996

2001

Doktora

Pazarlama

Portsmouth Üniversitesi, İngiltere

2000

Doktora Sonrası Araştırma

Pazarlama

South Florida Üniversitesi, Amerika

2005

 

5.         Akademik Unvanlar

 

Yardımcı Doçentlik Tarihi        : 2001

Doçentlik Tarihi                        : 2006

Profesörlük Tarihi                    : 2011

 

6.         Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

 

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

 

Nursel Aykut, Tekstil Taşımacılığında Hizmet Kalitesi ve Hizmet Hatası Telafi Stratejilerinin Endüstriyel Müşteri Memnuniyetine Etkisi, İstanbul Arel Üniversitesi, 2022

 

Ayşe Yıldırım, İnternet Üzerinden Satış Yapan Firmaların Web Sayfalarının Analizi, İstanbul Arel Üniversitesi, 2022

 

Vugar Aliyev, Viral Pazarlama ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkinin Kişilik Özellikleri Açısından İncelenmesi, İstanbul Arel Üniversitesi, 2021

 

Erdem, Emel, Marka Şehir Olan İstanbul’un İşletme Açısından İnceleme Modeli, İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul, 2021

 

Özsomuncu, Canan, Tedarik Zincirinde Blokzincir Teknolojisinin Kullanımı: Gümrük Sektörü Üzerine Bir Uygulama, İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul, 2021

 

Özçelik, Coşkun, Endüstriyel Alıcıların Satın Alma Sürecinde Yararlandıkları Bilgi Kaynakları ve KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2016

 

Turgut, Ecehan, Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları ile Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2016

 

Ceylan Günel, Emre, Popüler Kültürün Uluslararası Pazarlarda Tüketici Satın Alma Eğilimine Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2016

 

Akdoğan, Çağatay, Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2015

 

Aktürk, Kader Özge, E-Hizmet Kalitesi ve E-Mağaza İmajının E-Tatmin Düzeyi ve E-Sadakat Düzeyine Etkilerinin Ampirik Olarak Analizi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2013

 

Kalender, Sinem, İşletmelerin Uluslararası Pazarlara Girişte Karşılaştıkları Engellerin İhracat Performansı Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Dış Ticaret Sermaye Şirketleri Üzerine Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2013

 

Gökeren, Ahmet, Word of Mouth Marketing, European University of Lefke, Graduate School, Lefke, 2010

 

Vural, Beste Burcu, Şehir Markası Yaratma Süreci ve Edirne Şehir Markası İçin Bir Model Önerisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2010

 

Açar, Nimet, Marketing Higher Education in Turkey: A Multidimensional Scaling Analysis Approach, European University of Lefke, Graduate School, Lefke, 2009

 

Yalçıntaş, Seda, Tourism Marketing and Travel Information Sources, European University of Lefke, Graduate School, Lefke, 2009

 

Samuel, Soyode Kolawole, The Family Buying Behavior of Female Consumers in Retail Industry, European University of Lefke, Graduate School, Lefke, 2009

 

Erk, Çiğdem, Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri Sadakat Oluşum Süreci ve Şirket Performansına Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2009

 

Özturk, Meltem, Brand Communication in International Markets: A Study on the Global Brands in the Automobile Industry, European University of Lefke, Graduate School, Lefke, 2008

 

Naim Sevinç, Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilgi Teknolojilerinin Kullanılması ve Önemi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2008

 

Sezen, Serhat, Türkiye’de İhracat Performansını Etkileyen Makro Değişkenlerin Ekonometrik Analizi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2008

 

Ercan, Gökçe Bahar, Niş Pazarlama Stratejilerinin Turizm Sektöründe A Grubu Seyahat Acentalarında Uygulanması: ETS Tur Örneği, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2007

 

Keresteci, Zuhal, Siyasal Partilerin Politik Pazarlama Uygulamaları ile Bu Uygulamaların Seçmenler Üzerindeki Etkileri ve Bir Uygulama, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2006

Türköz, Işıl, Hizmet Sektöründe İçsel Pazarlama Uygulamalarının Şirket Performansına Etkisi: İstanbul’daki Oteller Arasında Uygulamalı Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2006

 

Ciravoğlu, Güzin, Tedarik Zinciri Yönetimi Uygulamaları ve Performans Üzerine Etkilerinin Analizi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2006

 

Yavaş, Özdemir, Sporun Ekonomi İçindeki Yeri ve Spor Pazarlama: Üç Büyük Spor Kulübünde Uygulamalı Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2005 

 

Küçükkancabaş, Selin, İlişki Pazarlaması Bileşenlerinin Şirket Performansı Üzerindeki Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2004

 

Korkut, Özgür İlyas, Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2004

 

6.2. Doktora Tezleri

 

 

Keskin, Gülay, Ada Turizminde Dikkat Restorasyon Teorisi Açısından Destinasyon Çekiciliği ile Destinasyon Marka Kimliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2021

Yılmaztürk, Yasin, Materyalist Değerlerin Bilişsel Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Davranışa Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2021

Akdoğan, Çağatay, Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2020

 

Kul, Ali, Şikayet Yönetiminin Tüketici Değer ve Davranışlarına Etkisi: Bankacılık Sektörü Uygulaması, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2019

 

Ergan, Senem, E-Perakendecilikte Ters Lojistik Faaliyetlerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2017

 

Akgül, Yakup, Amaca Yönelik Pazarlama Değerlendirmesi ve Bir Ölçek Geliştirme Denemesi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2017

 

Canıtez, Fikret, Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi: THY Örnegi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2016

 

Tekin, Zeliha, Bilgi ve İnovasyon Yönetim Süreci Boyutlarının İnovasyon Yeteneği ve Yeni Ürün Başarısına Etkisi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2016

 

Ünal, Efe, İçsel Pazarlama Uygulamalarının İçsel Markalamaya Etkisi: Türkiye’deki Katılım Bankalarında Uygulamalı Bir Araştırma, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2016

 

Ulucan, Nazif Can, Online Satış Platformlarında Müşteri İlişkileri Yönetiminin Performansa Etkisi Üzerinde Sosyal Medya Kullanımının Rolü: Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi (Sosyal CRM), Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2016

 

Öztürk, Meltem, Konut Markalaşmasında Tüketici Merkezli Marka Konumlandırma Tipolojisi İçin Bir Ölçek Geliştirme, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2016

 

Urk, Murat, İçsel Pazarlama Uygulamalarının Çalışan Bağlılığı ile Müşteri ve Şirket Performansına Etkisinin Analizinde Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2015

 

Çavuşgil Köse, Bilge, Turizm Perspektifinde Deneyimsel Pazarlamanın Davranışsal Niyetler ve Tatmin Üzerindeki Etkisi: Üçüncü Yaş Grubu Turistler Üzerinde Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2015

 

Yürük, Pınar, Etkinlik Pazarlamasında Sosyal Etki Algılamasının Etkinliğe Katılım, Tatmin ve Sadakat Üzerindeki Etkisi: Kırkpınar Festivali Örneği, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2015

 

Uluğ, Ali Sedat, AB ve Türk Hukukunda Reklam Uygulama Esasları Bakış Açısıyla Tüketicilerin Reklama Karşı Tutumu ve Satın Alma Davranışı Arasındaki İlişki, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2015

 

Koç, Mustafa Enis, Marka Topluluklarında Algılanan Faydalar ile Marka Performansı Arasındaki İlişki, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014

 

Açar, Nimet, Etkinlik Pazarlamasında Etkinlik Sponsorluğunun Ağızdan Ağıza Pazarlamaya Etkisi: Marka İmajının Aracılık Rolü, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014

 

Yıldız, Erkan, Tüketici Temelli Marka Değeri ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişkide Marka Tercihinin Aracılık Rolü, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014

 

Donmaz, Ayşegül, E-Perakendecilik Hizmet Kalitesi Belirleyicilerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi Üzerinde Güven, Tatmin ve İtibar Unsurlarının Rolü, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014

 

Sayıl, E. Mediha, İlişkisel Pazarlama Stratejisi ile Müşteri Değeri ve Davranışı Arasındaki İlişkilerin Analizi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014

 

Ülker Demirel, Elif, Kültürel Ekonomi Açısından Kültür ve Sanat Ürünleri Pazarlaması ile Tüketimi Arasındaki İlişkinin Ampirik Olarak Analizi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2014

 

Talih Akkaya, Duygu, Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne, 2013

 

7.         Yayınlar

 

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI, SSCI, Arts and Humanities)

Sayil, E. M.; A. Akyol and G. Golbasi Simsek, "Integrative Approach to Relationship Marketing, Customer Value and Customer Outcomes", (2019) The Service Industries Journal, Vol 39, 5-6, 420-461 (Social Science Citation Index)

Yürük, P.; A. Akyol and G. G. Şimşek, “Analyzing the Effects of Social Impacts of Events on Satisfaction and Loyalty”, (2017), Tourism Management, Vol 60, 367-378 (Social Science Citation Index) http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2016.12.016 online 2016’da basıldı.

Sayıl, E. M.; A. Donmaz; G. G. Şimşek; A. Akyol, “The Impacts of Relationship Marketing Orientation on Relational Response Behaviours”, 2016, International Journal of Mobile Communication, Vol 14, No 5, 472-498 (Social Science Citation Index)

Kucukkancabas, S.; A. Akyol ve B. M. Ataman, ‘Examination of the Effects of the Relationship Marketing Orientation on the Company Performance’, (2009) Quality & Quantity, Vol 43, Number 3, 441-450 (Science Citation Index) 

 

Akyol, A., M.O. Azabagaoglu, and A. Ozay, ‘Wineries and Wines Around the World and European Directives of Production’, (2007) Journal of Environmental Protection and Ecology, Book 1, Vol 8, 220-227 (Science Citation Index Expanded)

 

Azabagaoglu, M. O., A. Akyol, ve A. Ozay, ‘The Demand for Organic Wines and Organic Wine Marketing’, (2007) Journal of Environmental Protection and Ecology, Book 1, Vol 8, 171-178 (Science Citation Index Expanded)

 

Erdogan, N.; A. Akyol; B. M. Ataman and V. Dokmeci, “Comparison of Urban Housing Satisfaction in Modern and Historical Neighborhoods in Edirne, Turkey”, March 2007, Social Indicators Research (SIR) Volume 81, Number 1, 127-148 (Social Science Citation Index)

 

Azabagaoglu, M. O.; A. Akyol; A. Ozay, “Examining the Turkish Wine Industry in Terms of Marketing Effectiveness and Recommendations for Increasing It’s Competitive Performance”, (2006), New Zealand Journal of Crop and Horticultural Science (NZJCHS), Vol 34, pp. 257-268, (Science Citation Index)

 

7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

 

Yılmaztürk, Yasin ve Akyol, Ayşe, (2020), “Materyalist Değerler, Bilişsel Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Bilişsel Uyumsuzluk Ölçeklerinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Tüketim ve Tüketici Araştırmaları Dergisi, 12 (2), 311-342

 

Efe, Unal ve Akyol, Ayse, (2019), “The Effect of Internal Marketing on Internal Branding: An Empirical Research on Prticipation Banks in Turkey”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 12 (23), 95-121

Tekin, Zeliha ve Akyol, Ayse, (2019), The Effects of Knowledge and Innovation Management Processes on Innovation Capability and New Product Development Success, BMIJ, (2019), 7(1): 1476-1499 doi: http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v7i1.415

Canıtez, F. ve Akyol, A., (2019), “Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi”, İşletme Araştırmaları Dergisi (Journal of Business Research), Vol 11, Number 3, 1294-1312

Demirel, E. Ü., A. Akyol and G. G. Şimşek, “The Relationship Between the Cultural and Art Products’ Marketing and Their Consumption in Movie Industry”, Arts and the Market, Vol. 8, Iss. 1, ISSN: 2056-4945 (ESCI - Emerging Sources Citation Index) (Mart 2018)

 

Yıldız, E. and A. Akyol, “The Mediation Role of Brand Preference on the Relationship Between Consumer-Based Brand Equity and Word of Mouth Marketing”, Journal of Business Research Turk (İşletme Araştırmaları Dergisi), 2016, Vol 8, Issue 3, 19-41

 

Turgut, E.; A. Akyol and S. Giray, “Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları ile Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki”, Journal of Life Economics, Issue 8, 2016, 55-73

 

Akyol, A. and P. Yuruk, “Analyzing the Effects of Perception of Social Impacts on Attandance to Events, Satisfaction and Loyalty in Event Marketing”, Academy of Contemporary Research Journal, Vol 4, No 2, April 2015, 7-15. (this paper was presented at 11th Academy of Business Management Conferences (ABMC), “Global Conferences on Business Management and Social Sciences (GCBMS-2015)” 24-25 April-2015, Dubai-UAE).

 

Donmaz, A.; E. M. Sayıl; ve A. Akyol, “A Review of Empirical Studies on Relationship Marketing”, Namık Kemal University, Papers on Social Science, No: 04-2013, 1-23

 

Ozturk, M; S. Küçükkancabaş; ve A. Akyol, “Exploring Consumers’ Perceptions of Automobile Brands in Turkey Through Multidimensional Scaling”, 2010, European University of Lefke, Journal of Social Sciences, Vol 1, Number 1, 97-107

 

Turkoz, I. ve A. Akyol, ‘Internal Marketing and Hotel Performance’, Summer 2008, Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, Vol 19, Number 1, 149-154

Ozay, A.; A. Akyol; M. O. Azabagaoglu, “The History and Development of the Turkish Wine Industry”, (2005), International Journal of Wine Marketing, Vol 17, Number 2, 62-69

 

Akata, A., A. Kubas, ve A. Akyol, “Adaptation of Quality and Environmental Standards: Findings from Textile Industry in Thrace Region”, (2004), Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol 5, No 1, 205-213

 

Akyol, A. ve  G. Akehurst, “An Investigation of Export Performance Variations Related to Corporate Export Market Orientation”, (January 2003), European Business Review, Vol 15, Issue 1, ISBN: 0955-534X, 5-19

 

Akyol, A., “A Marketing Approach to Environmental Issues: Improving Social and Environmental Orientation as a Philosophy”, (2002), Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol 3, No 4, 923-928

 

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

 

Akyol, Ayşe; Doğanlar, Oğuzhan; Karadağ, Çetin Hakan; Doğanlar, Zeynep Banu ve Akdoğan, Çağatay, (2019), “Evaluating the Effectiveness of Different Advertisement Content Through Fnirs”, 28th International Consortium for Marketing Research (CIMaR), 17-20 Haziran Ankara

Lorcu, Gül; Akyol, Ayşe ve Lorcu, Fatma, (2019), “Güç Mesafesi ve Örgütsel Sinizm İlişkisi”, 2nd International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2019) 

Bayraktar, S.; A. Akyol ve S. Esen, “Türkiye’deki Bitkisel Yağ Sektörünün Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi ile Değerlendirilmesi”, V. IBANESS, 23-24 Eylül 2017, Kırklareli

 

Karaca, A; G. Gölbaşı Şimşek ve A. Akyol, “Firma ve Yönetici Özellikleri ile Adaptasyon Stratejileri ve İhracat Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Mücevher Sektörü Örnek Uygulaması” III. IBANESS Kongreler Serisi, Edirne 4-5 Mart 2017

 

Ulker-Demirel, E. ve A. Akyol, “Movie Industry & Marketing Concept”, 2nd International Conference of Development and Economy, June 2016, Thessaloniki, Greece

 

Unurlu, Cigdem; A. Akyol; D. Altas, “The Relationships Between Destination Brand Image, Destination Brand Loyalty and Word of Mouth Behaviour”, Uluslar arası Avrasya Ekonomileri Konferansı, 17-18 Eylül 2013, St. Petersburg, Rusya

 

Fildis Tekdal, A. ve A. Akyol, “Mobilizing Public Opinion by Way of Political Communication and Political Marketing: Israel’s Policy Towards Palestinians in 1948”, 10th International Symposium “Communication in the Millenium”, 24-26 May, 2012, Istanbul University, Istanbul,  393-399

 

Akyol, A. ve S. Küçükkancabaş, “Marketing Ethics and Organizational Effectiveness: Comparing Services Marketing Managers with Non-Services Marketing Managers”, Bourgas Free University, Burgaz, Bulgaristan, 196-202, (2004)

 

Akyol, A. ve S. Kucukkancabas, “Marketing and Corporate Social Responsibility”, 1. International Business Ethics Congress of Turkey, Hacettepe University Research Centre for Business & Professional Ethics, September 17-19, 2003

 

Akyol, A. ve Y. Sucu, “Organisational Development and Changing Organisational Culture: How to Improve Market Orientation”, Workshop on Information and Organizational Design, Brussels, 1-19, Belgium, 17-18 March 2003.

 

Akata, A., A. Akyol, ve B. Ataman, “Evaluation of the Effects of Organizational Culture Types and Environmental Orientations on SME’s Business Performance in Turkish Textile Industry”, 25th ISBA National Small Firms Policy & Research Conference, University of Brighton, 1-16, Brighton, United Kingdom, 13-15 November 2002.

 

Akata, A. ve A. Akyol, “Increasing Competitive Performance of Small and Medium Sized Enterprises: A Market Orientation Approach For Success”, The First Annual International SME-2002 Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, Cyprus, CD, 3-4 January 2002.

 

Akyol, A., Y. Sucu, ve A. Akata, “The Contributions of Marketing Discipline to the Business Strategy as a Competitive Advantage: Market Orientation and Relationship Marketing”, International Scientific Conference, 551-553, Gabrovo, Bulgaria, 21-22 November 2002. 

 

Akata, A., A. Akyol, ve B. Ataman, “Evaluation of the Impact of Organizational Culture Types on the Adopting International Quality Standards and Similar Regulations in Textile Industry Firms of Thrace Region”, International Scientific Conference: Globalization and Sustainable Development, 107-112, Varna Free University, Bulgaria, 1-3 July 2002.

 

Akyol, A., “A Marketing Approach to Environmental Issues: Improving Societal and Environmental Orientation as a Business Philosophy”, Transboundary Pollution 4th International Conference of the Balkan Environmental Association (B.EN.A), 19, Edirne, Turkey, 18-21 October 2001.

 

7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

 

Ergan, S. ve A. Akyol, Reverse Logistics in E-Retailing, Green Supply Chain Management and Reverse Logistics for Sustainable Development kitabı içinde, IGI Global, 2017

 

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

 

Güdük, T.; Akdoğan, Ç. ve Akyol, A. (2021), “İçsel Markalamanın Marka Vatandaşlık Davranışı ve İşte Kalma Niyeti Üzerine Etkileri: Hizmet Sektöründe Bir Araştırma”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 143-170, Haziran 2021

 

Donmaz, A.; A. Akyol ve G. Gölbaşı Şimşek, (2021), “E-Perakendecilikte E-Hizmet Kalitesi Boyutlarının Tüketicilerin Davranışsal Eğilimleri Üzerine Etkisi”, Disiplinler Arası Yenilik Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, 112-129

 

Akyol, Ayşe; Doğanlar, Oğuzhan; Karadağ, Çetin Hakan; Doğanlar, Zeynep Banu ve Akdoğan, Çağatay, (2020), “Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizi”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 13 (2), 255-283

 

Akkuş, Yasin; Akdoğan, Çağatay ve Akyol, Ayşe, (2019), “Girişimcilik Niyetini Etkileyen Temel Kişilik Özellikleri ve Girişimci Kişilik Boyutları: Trakya Örneği”, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (e-ISSN: 2602-4314), 3(1),Tübitak 4005 İdeathon Özel Sayısı, 1-13. (Bu çalışmanın ilk hali 26-29 Eylül 2018 tarihinde Lüleburgaz’da düzenlenen International Congress on Entrepreneurship, Technology, Innovation and Design kongresinde sunulmuş ve birincilik ödülü kazanmıştır).

Akdoğan, Çağatay ve Akyol, Ayşe, (2019), “Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, Sayı 24, 417-434 (23. Pazarlama Kongresi, Kocaeli’nde bildiri olarak sunulmuştur).

Kul, A. ve Akyol, A. (2020), “Şikayet Yönetiminin Tüketici Değer ve Davranışlarına Etkisi: Bankacılık Sektörü Uygulaması”, Haliç Üniversitesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, 29-61

Akkaya, D. T.; A. Akyol and G. G. Şimşek, (2017), “The Effect of Consumer Perceptions on Their Attitude, Behavior and Purchase Intention in Social Media Advertising”, Marmara University Journal of Economic & Administrative Sciences, Cilt 39, Sayı 2, 361-387

Ozcelik, C. ve A. Akyol, “Endustriyel Musterilerin Satin Alma Surecinde Yararlandiklari Bilgi Kaynaklari ve KOBI’ler Uzerine Bir Arastirma”, Trakya Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, Cilt 19, Sayı 1, 167-182, Haziran 2017

 

Akdogan, C. and A. Akyol, “Online Tuketici Yorumlarina Ait Genel Tutum ile Agizdan Agiza Pazarlama Arasindaki Iliski”, Trakya Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, Cilt 18, Sayi 1,117-134, Haziran 2016 

 

Ergan, S.; S. Giray ve A. Akyol, “Bir Şehrin Markalaşmasının Yaşayanların Memnuniyeti Üzerine Etkisinin Araştırılması”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırması Dergisi, 7 (13), 2014

 

Açar, N.; A. Akyol, S.; S. Küçükkancabaş, “Türkiye’de Yüksek Öğretimin Pazarlanması: Çok Boyutlu Ölçeklendirme (MDS) Analizi ile İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Aralık 2014

 

Güler, S. B.; Ö. Özkanlı; A.Akyol, “Relationship Between Organisational Types and Occupational Pressure Variables: A Resarch on Female Employees in the Turkish Manufacturing Industry”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayı 33, Cilt 9, 1-9, Ocak 2010

 

Ciravoğlu, G.; A. Akyol, “An Analysis of Business Performance Attributable to Supply Chain Management Implementation”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayı 30, Cilt 8, 75-82, Haziran 2008

 

Küçükkancabaş, S.; A. Akyol; and B.M. Ataman, “İlişki Pazarlaması Bileşenlerinin Şirket Performansı Üzerindeki Etkileri: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayi 25, Cilt 7, 131-139, Ocak 2006.

 

Korkut, Ö. İ.; A. Akyol; D. Altaş, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, 419-431, (2005)

 

Korkut, Ö. İ.; A. Akyol; D. Altaş, “Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, 13-32, (Aralık 2005)

 

Ertaul, L. ve A. Akyol, “E-Commerce and Security”, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi Öneri, Sayı 23, Yıl 11, Cilt 6, 129-136, (Ocak 2005)

 

Akyol, A., “A Review of Empirical Studies on Market Orientation – Firm Performance Relationship and a Scale for Assessing Export Market Orientation”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ISSN: 1303-0027, Cilt 3, Sayı 1, İzmir, 147-176 (2002).

 

Akyol, A. ve A. Akata, “Alternatif Is Oryantasyonlarinin Birbirleriyle Karsilastirilmasi: Pazar Oryantasyonunun Onemi ve Cevresel Faktorlere Gore Performansa Etki Derecesi”, Maltepe Universitesi, Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, Sayı 1-2, 51-62, (2002)

 

7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

 

Akyol, Ayşe; Doğanlar, Oğuzhan; Karadağ, Çetin Hakan; Doğanlar, Zeynep Banu ve Akdoğan, Çağatay, (2019), “Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizi”, 24. PPAD Pazarlama Kongresi, 1-4 Mayıs Kuşadası, İzmir (Kongrede birincilik ödülü kazanmıştır).

Akdoğan, Ç. ve A. Akyol, ‘Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım’, 23. Pazarlama Kongresi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 27-29 Haziran 2018

 

Akyol, A. ve D. Altaş, “Şarap Sektöründe Tüketici Bakış Açısıyla Marka Tercihi ve Konumlandırmasının Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi”, 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, 18 – 21 Haziran 2014

 

Ergan, S.; A. Akyol; ve D. Küçükaltan, “Şehir Markalaşması ve Unsurlarının Şehirde Yaşayanların Memnuniyetine Etkisi”, 13. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Kemer – Antalya, 8-10 Mayıs 2013

 

Kesimli, İ. G. ve Akyol, A., “Yer Markalaştırma Kavram ve Uygulamalarına Genel Bir Bakış”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğirdir Meslek Yüksek Okulu, 3. Ulusal Turizm Sempozyumu, 154-166, Eğirdir – Isparta, 17-19 Ekim 2008.

 

Akyol, A. ve A. Akata, “Bilginin Şirket Performansına Etkisi: Pazar Bilgisi ve Pazarlama Bilgi Sistemleri”, 1. Ulusal Bilgi, Yönetim, Ekonomi Kongresi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 779-787, 10-11 Mayıs 2002.

 

Akyol, A., “Tekstil Ürünleri ve Hazırgiyim Sektörüne Pazar Oryantasyonu Açısından Genel Bir Bakış”, Türkiye 4. Tarım Ekonomisi Kongresi, Tekirdağ, CD, 6-8 Eylül 2000.

 

7.7. Diğer yayınlar

 

 

Cebeci, G. ve A. Akyol, Dijitalleşme ve Pazarlamada Dijital Dönüşüm, Basım aşamasında.

 

Sayıl, E. M. ve A. Akyol, Küresel Tüketici Kültürü ve Kültürleşmesine Medyanın Etkisi, (“Disiplinler Bakış Açısıyla Medya” kitabı içinde bölüm yazarlığı), Basım aşamasında.

 

Öztürk, M. ve A. Akyol, Marka Konumlandırma ve Konut Markalama, Masada Marka Sohbetleri kitabı içinde, Beta Yayınları 2017

 

Koç, M. E. ve A. Akyol, Marka Toplulukları, “Masamızda Marka Sohbetleri” kitabı içinde bölüm yazarlığı), Beta, İstanbul, 2015

 

Akyol, A. Pazarlara Giriş Stratejileri, (“Küresel Pazarlama Yönetimi” kitabı içinde bölüm yazarlığı), Beta, İstanbul, 2008

Özay, A.; A. Akyol; M. Ö. Azabagaoğlu, Türkiye Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi ve Sektörün Rekabet Performansının Artırılması İçin Öneriler, Şarap Üreticileri Derneği Yayınları 1, Gökçe Matbaası, Ankara, 2005, Kitap

 

8.         Projeler

 

Ayşe Akyol, The Effects of Acculturation to Global Consumer Culture Dimensions on Buying Behavior: A Comparative Research on Turkish and US Consumers, TUBITAK (2017’de tamamlandı ve kapatıldı).

Çok sayıda BAP projesi tamamlandı.

9.         İdari Görevler

 

Dekan: Lefke Avrupa Üniversitesi, Kıbrıs, Ağustos 2008 - Ağustos 2009

Rektör Yardımcısı: Lefke Avrupa Üniversitesi, Kıbrıs, Ağustos 2009 – Ekim 2010

Dekan Yardımcısı: Trakya Üniversitesi, Türkiye, 2012

Bölüm Başkanı: İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye, 2020 - 2022

 

10.       Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

 

Türkiye Pazarlama Derneği, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

 

11.       Ödüller

 

2021 YÖK Sosyal Bilimler Üstün Başarı Ödülü, YÖK Akademik Açılış Töreni, 5 Ekim 2021, Ankara (Doktora Öğrencisi Çağatay Akdoğan ile birlikte)

 

2019 yılında 2. Trakya Proje Pazarı’nda (AR-GE ve Teknoloji Yarışması) “Neuroprint: Transkriptomik Bilişsel-İşlevsel Ağ Örgüsü ve Mirna İlişkisi ile Reklam Etkinliğini Belirleyen Neuromarketing Analiz Seti” adlı proje ile proje ekibi olarak birincilik ödülünü kazanmıştır.

 

24. PPAD Pazarlama Kongresi, 1-4 Mayıs 2019, Kuşadası, İzmir (Kongrede birincilik ödülü kazanmıştır).

 

International Congress on Entrepreneurship, Technology, Innovation and Design Kongresi, 26-29 Eylül 2019, Lüleburgaz (Kongrede birincilik ödülü kazanmıştır).

TUBITAK (2219), Georgia State University, USA, Nisan 2016 – Ocak 2017 (9 ay)

YÖK, Doktora Bursu 1996 – 2000 (University of Portsmouth, UK)

 

12.       Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

 

Akademik

Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2020-2021

Güz

Pazarlama İlkeleri

Principles of Marketing

Current Issues in Marketing

Global Pazarlama Yönetimi (YL)

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Uygulamaları (YL)

Pazarlama Yönetimi (YL)

 

 

 

İlkbahar

International Marketing

Pazarlama Yönetimi

Uluslararası Pazarlama

Marketing Management

Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Uygulamaları (YL)

Pazarlama Yönetimi (YL)

 

 

 

2021-2022

Güz

Principles of Marketing

Pazarlama İlkeleri

Contemporary Issues in Marketing

Pazarlamada Güncel Konular

Pazarlama Yönetimi YL (Örgün)

Pazarlama Yönetimi YL (Uzem)

Pazarlamada Güncel Konular YL (Örgün)

Pazarlamada Güncel Konular YL (Uzem)

 

 

 

İlkbahar

International Marketing

Uluslararası Pazarlama

Pazarlama Yönetimi

Pazarlamada Güncel Konular YL (Örgün)

Pazarlamada Güncel Konular YL (Uzem)

Marketing Management YL

 

 

 

Bu içerik 10.02.2020 tarihinde yayınlandı ve toplam 254 kez okundu.