Ayşe Akyol CV

 

ÖZGEÇMİŞ

 

1.          Adı Soyadı                    : Ayşe Akyol

2.          Doğum Tarihi              : 09.06.1970

3.          Unvanı                          : Profesör

4.          Öğrenim Durumu       : Doktora

5.          Çalıştığı Kurum           : İstanbul Arel Üniversitesi

 

 

Derece

 

Alan

 

Üniversite

 

 

 

Yıl

Lisans

İşletme

Dokuz Eylül Üniversitesi

1990

Y. Lisans

İnsan Kaynakları Yönetimi

Research and Consultancy

İstanbul Üniversitesi

University of Portsmouth, İngiltere

1996

2001

Doktora

Marketing Strategy

University of Portsmouth, İngiltere

2000

 

5.          Akademik Unvanlar

 

Yardımcı Doçentlik Tarihi   : 2001

Doçentlik Tarihi                          : 2006

Profesörlük Tarihi                      : 2011

 

 

6.          Yayınlar

 

6.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI, SSCI, Arts and Humanities)

Sayil, E. M.; A. Akyol and G. Golbasi Simsek, “Integrative Approach to Relationship Marketing, Customer Value and Customer Outcomes in the Retail Banking Industry: a Customer-based Perspective from Turkey”, (2018) The Service Industries Journal, 1-42 (Social Science Citation Index)

Yürük, P.; A. Akyol and G. G. Şimşek, “Analyzing the Effects of Social Impacts of Events on Satisfaction and Loyalty”, (2017), Tourism Management, Vol 60, 367-378 (Social Science Citation Index)

Sayıl, E. M.; A. Donmaz; G. G. Şimşek; A. Akyol, “The Impacts of Relationship Marketing Orientation on Relational Response Behaviours”, 2016, International Journal of Mobile Communication, Vol 14, No 5, 472-498 (Social Science Citation Index)

Kucukkancabas, S.; A. Akyol ve B. M. Ataman, ‘Examination of the Effects of the Relationship Marketing Orientation on the Company Performance’, (2009) Quality & Quantity, Vol 43, Number 3, 441-450 (Science Citation Index) 

 

Akyol, A., M.O. Azabagaoglu, and A. Ozay, ‘Wineries and Wines Around the World and European Directives of Production’, (2007) Journal of Environmental Protection and Ecology, Book 1, Vol 8, 220-227 (Science Citation Index Expanded)

 

Azabagaoglu, M. O., A. Akyol, ve A. Ozay, ‘The Demand for Organic Wines and Organic Wine Marketing’, (2007) Journal of Environmental Protection and Ecology, Book 1, Vol 8, 171-178 (Science Citation Index Expanded)

 

Erdogan, N.; A. Akyol; B. M. Ataman and V. Dokmeci, “Comparison of Urban Housing Satisfaction in Modern and Historical Neighborhoods in Edirne, Turkey”, March 2007, Social Indicators Research (SIR) Volume 81, Number 1, 127-148 (Social Science Citation Index)

 

Azabagaoglu, M. O.; A. Akyol; A. Ozay, “Examining the Turkish Wine Industry in Terms of Marketing Effectiveness and Recommendations for Increasing It’s Competitive Performance”, (2006), New Zealand Journal of Crop and Horticultural Science (NZJCHS), Vol 34, pp. 257-268, (Science Citation Index)

 

6.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

 

Akgül, Y., A. Akyol, “An Evaluation of Cause-Related Marketing and A Scale Development Application”, Journal of Life Economics, Vol:5, Iss. 1, 2018, 1-24.

Ülker Demirel, E., A. Akyol ve  G.G. Şimşek, “Marketing and Consumption of Art Products: the Movie Industry”, Arts and the Market, Vol. 8, Iss. 1, ISSN: 2056-4945 (ESCI - Emerging Sources Citation Index), 2018, 80-98.

Akkaya, D. T.; A. Akyol and G. G. Şimşek, “The Effect of Consumer Perceptions on Their Attitude, Behavior and Purchase Intention in Social Media Advertising”, Marmara University Journal of Economic & Administrative Sciences, Cilt 39, Sayı 2, 2017

Özçelik, C. ve A. Akyol, “Endüstriyel Alıcıların Satın Alma Sürecinde Yararlandıkları Bilgi Kaynakları ve KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 19, Sayı 1, 167-182, Haziran 2017

 

Yıldız, E. and A. Akyol, “The Mediation Role of Brand Preference on the Relationship Between Consumer-Based Brand Equity and Word of Mouth Marketing”, Journal of Business Research Turk (İşletme Araştırmaları Dergisi), 2016, Vol 8, Issue 3, 19-41

 

Turgut, E.; A. Akyol and S. Giray, “Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılamaları ile Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Arasındaki İlişki”, Journal of Life Economics, Issue 8, 2016, 55-73

 

Akdoğan, C. ve A. Akyol, “Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 18, Sayı 1,117-134, Haziran 2016 

 

Akyol, A. and P. Yuruk, “Analyzing the Effects of Perception of Social Impacts on Attandance to Events, Satisfaction and Loyalty in Event Marketing”, Academy of Contemporary Research Journal, Vol 4, No 2, April 2015, 7-15. (this paper was presented at 11th Academy of Business Management Conferences (ABMC), “Global Conferences on Business Management and Social Sciences (GCBMS-2015)” 24-25 April-2015, Dubai-UAE).

Ergan, S.; Akyol, A. ve Küçükaltan, D, “The Effect of City Branding and Its Components on Resident Satisfaction”, (2014), Journal of Management, Marketing and Logistics, Vol 1, Issule 2, 82-97.

 

Donmaz, A.; E. M. Sayıl; ve A. Akyol, “A Review of Empirical Studies on Relationship Marketing”, Namık Kemal University, Papers on Social Science, No: 04-2013, 1-23

 

Ozturk, M; S. Küçükkancabaş; ve A. Akyol, “Exploring Consumers’ Perceptions of Automobile Brands in Turkey Through Multidimensional Scaling”, 2010, European University of Lefke, Journal of Social Sciences, Vol 1, Number 1, 97-107

 

Turkoz, I. ve A. Akyol, ‘Internal Marketing and Hotel Performance’, Summer 2008, Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, Vol 19, Number 1, 149-154

 

Ozay, A.; A. Akyol; M. O. Azabagaoglu, “The History and Development of the Turkish Wine Industry”, (2005), International Journal of Wine Marketing, Vol 17, Number 2, 62-69

 

Akata, A., A. Kubas, ve A. Akyol, “Adaptation of Quality and Environmental Standards: Findings from Textile Industry in Thrace Region”, (2004), Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol 5, No 1, 205-213

 

Akyol, A. ve  G. Akehurst, “An Investigation of Export Performance Variations Related to Corporate Export Market Orientation”, (January 2003), European Business Review, Vol 15, Issue 1, ISBN: 0955-534X, 5-19

Akyol, A., “A Marketing Approach to Environmental Issues: Improving Social and Environmental Orientation as a Philosophy”, (2002), Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol 3, No 4, 923-928

 

6.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

 

Bayraktar, S.; A. Akyol ve S. Esen, “Türkiye’deki Bitkisel Yağ Sektörünün Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi ile Değerlendirilmesi”, V. IBANESS, 23-24 Eylül 2017, Kırklareli

 

Karaca, A; G. Gölbaşı Şimşek ve A. Akyol, “Firma ve Yönetici Özellikleri ile Adaptasyon Stratejileri ve İhracat Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Mücevher Sektörü Örnek Uygulaması” III. IBANESS Kongreler Serisi, Edirne 4-5 Mart 2017

 

Ulker-Demirel, E. ve A. Akyol, “Movie Industry & Marketing Concept”, 2nd International Conference of Development and Economy, June 2016, Thessaloniki, Greece

 

Unurlu, Cigdem; A. Akyol; D. Altas, “The Relationships Between Destination Brand Image, Destination Brand Loyalty and Word of Mouth Behaviour”, Uluslararası Avrasya Ekonomileri Konferansı, 17-18 Eylül 2013, St. Petersburg, Rusya

 

Fildis Tekdal, A. ve A. Akyol, “Mobilizing Public Opinion by Way of Political Communication and Political Marketing: Israel’s Policy Towards Palestinians in 1948”, 10th International Symposium “Communication in the Millenium”, 24-26 May, 2012, Istanbul University, Istanbul,  393-399

 

Akyol, A. ve S. Küçükkancabaş, “Marketing Ethics and Organizational Effectiveness: Comparing Services Marketing Managers with Non-Services Marketing Managers”, Bourgas Free University, Burgaz, Bulgaristan, 196-202, (2004)

 

Akyol, A. ve S. Kucukkancabas, “Marketing and Corporate Social Responsibility”, 1. International Business Ethics Congress of Turkey, Hacettepe University Research Centre for Business & Professional Ethics, September 17-19, 2003

 

Akyol, A. ve Y. Sucu, “Organisational Development and Changing Organisational Culture: How to Improve Market Orientation”, Workshop on Information and Organizational Design, Brussels, 1-19, Belgium, 17-18 March 2003.

 

Akata, A., A. Akyol, ve B. Ataman, “Evaluation of the Effects of Organizational Culture Types and Environmental Orientations on SME’s Business Performance in Turkish Textile Industry”, 25th ISBA National Small Firms Policy & Research Conference, University of Brighton, 1-16, Brighton, United Kingdom, 13-15 November 2002.

 

Akata, A. ve A. Akyol, “Increasing Competitive Performance of Small and Medium Sized Enterprises: A Market Orientation Approach For Success”, The First Annual International SME-2002 Conference, Eastern Mediterranean University, Famagusta, Cyprus, CD, 3-4 January 2002.

 

Akyol, A., Y. Sucu, ve A. Akata, “The Contributions of Marketing Discipline to the Business Strategy as a Competitive Advantage: Market Orientation and Relationship Marketing”, International Scientific Conference, 551-553, Gabrovo, Bulgaria, 21-22 November 2002. 

 

Akata, A., A. Akyol, ve B. Ataman, “Evaluation of the Impact of Organizational Culture Types on the Adopting International Quality Standards and Similar Regulations in Textile Industry Firms of Thrace Region”, International Scientific Conference: Globalization and Sustainable Development, 107-112, Varna Free University, Bulgaria, 1-3 July 2002.

 

Akyol, A., “A Marketing Approach to Environmental Issues: Improving Societal and Environmental Orientation as a Business Philosophy”, Transboundary Pollution 4th International Conference of the Balkan Environmental Association (B.EN.A), 19, Edirne, Turkey, 18-21 October 2001.

 

6.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

 

Ergan, S. ve A. Akyol, “Reverse Logistics in E-Retailing”, Handbook of Research on Supply Chain Management for Sustainable Development, IGI Global, 2018, Chapter 16: 305-330.

6.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

 

Ergan, S.; S. Giray ve A. Akyol, “Bir Şehrin Markalaşmasının Yaşayanların Memnuniyeti Üzerine Etkisinin Araştırılması”, Pazarlama ve Pazarlama Araştırması Dergisi, 7 (13), 2014

 

Açar, N.; A. Akyol, S.; S. Küçükkancabaş, “Türkiye’de Yüksek Öğretimin Pazarlanması: Çok Boyutlu Ölçeklendirme (MDS) Analizi ile İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Aralık 2014

 

Güler, S. B.; Ö. Özkanlı; A.Akyol, “Relationship Between Organisational Types and Occupational Pressure Variables: A Resarch on Female Employees in the Turkish Manufacturing Industry”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayı 33, Cilt 9, 1-9, Ocak 2010

 

Ciravoğlu, G.; A. Akyol, “An Analysis of Business Performance Attributable to Supply Chain Management Implementation”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayı 30, Cilt 8, 75-82, Haziran 2008

 

Küçükkancabaş, S.; A. Akyol; and B.M. Ataman, “İlişki Pazarlaması Bileşenlerinin Şirket Performansı Üzerindeki Etkileri: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Marmara Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsu Hakemli Dergisi Oneri, Sayi 25, Cilt 7, 131-139, Ocak 2006.

 

Korkut, Ö. İ.; A. Akyol; D. Altaş, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, 419-431, (2005)

 

Korkut, Ö. İ.; A. Akyol; D. Altaş, “Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü ve Şirket Performansına Etkisi: İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, 13-32, (Aralık 2005)

 

Ertaul, L. ve A. Akyol, “E-Commerce and Security”, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi Öneri, Sayı 23, Yıl 11, Cilt 6, 129-136, (Ocak 2005)

 

Akyol, A.; M. Ö. Azabağaoğlu; A. Özay, Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 15-29, (Haziran 2004)

 

Akyol, A., “A Review of Empirical Studies on Market Orientation – Firm Performance Relationship and a Scale for Assessing Export Market Orientation”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, ISSN: 1303-0027, Cilt 3, Sayı 1, İzmir, 147-176 (2002).

 

Akyol, A. ve A. Akata, “Pazar Oryantasyonunun Değerlendirilmesi ve Çevresel Faktörlere Göre Performansa Etki Derecesi”, Maltepe Universitesi, Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, Sayı 1-2, 51-62, (2002)

 

6.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

 

Akdoğan, Ç. ve A. Akyol, ‘Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım’, 23. Pazarlama Kongresi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 27-29 Haziran 2018

 

Akyol, A. ve D. Altaş, “Şarap Sektöründe Tüketici Bakış Açısıyla Marka Tercihi ve Konumlandırmasının Çok Boyutlu Ölçekleme ile Analizi”, 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep, 18 – 21 Haziran 2014

 

Kesimli, İ. G. ve Akyol, A., “Yer Markalaştırma Kavram ve Uygulamalarına Genel Bir Bakış”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğirdir Meslek Yüksek Okulu, 3. Ulusal Turizm Sempozyumu, 154-166, Eğirdir – Isparta, 17-19 Ekim 2008.

 

Akyol, A. ve A. Akata, “Bilginin Şirket Performansına Etkisi: Pazar Bilgisi ve Pazarlama Bilgi Sistemleri”, 1. Ulusal Bilgi, Yönetim, Ekonomi Kongresi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli, 779-787, 10-11 Mayıs 2002.

 

Akyol, A., “Tekstil Ürünleri ve Hazırgiyim Sektörüne Pazar Oryantasyonu Açısından Genel Bir Bakış”, Türkiye 4. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, Tekirdağ, CD, 6-8 Eylül 2000.

 

6.7. Diğer yayınlar

 

Öztürk, M. ve A. Akyol, Marka Konumlandurma ve Konut Markalama, “Masamızda Marka Sohbetleri” kitabı içinde bölüm, Beta Yayınları, İstanbul, 2018 (Kabul edildi).

 

Koç, M. E. ve A. Akyol, Marka Toplulukları, “Masamızda Marka Sohbetleri” kitabı içinde bölüm yazarlığı), Beta, İstanbul, 2015

 

Akyol, A. Pazarlara Giriş Stratejileri, (“Küresel Pazarlama Yönetimi” kitabı içinde bölüm yazarlığı), Beta, İstanbul, 2008

 

Özay, A.; A. Akyol; M. Ö. Azabagaoğlu, Türkiye Şarap Sektörünün Pazarlama Karması Elemanları Açısından İncelenmesi ve Sektörün Rekabet Performansının Artırılması İçin Öneriler, Şarap Üreticileri Derneği Yayınları 1, Gökçe Matbaası, Ankara, 2005, Kitap

 

7.          Projeler

 

Ayşe Akyol, The Effects of Acculturation to Global Consumer Culture Dimensions on Buying Behavior: A Comparative Research on Turkish and US Consumers, TUBITAK (2017’de kapatıldı).

8.          İdari Görevler

 

Dekan: Lefke Avrupa Üniversitesi, Kıbrıs, Ağustos 2008 - Ağustos 2009

Rektör Yardımcısı: Lefke Avrupa Üniversitesi, Kıbrıs, Ağustos 2009 – Ekim 2010

Dekan Yardımcısı: Trakya Üniversitesi, Türkiye, 2012

 

9.          Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

 

Türkiye Pazarlama Derneği, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

 

10.        Ödüller

 

TUBITAK (2219), Georgia State University, USA, Nisan 2016 – Ocak 2017 (9 ay)

YÖK, Doktora Bursu 1996 – 2000 (University of Portsmouth, UK)

 

11.        Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

 

Akademik

Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

2016-2017

Güz

Georgia State Üniversitesinde görevli

 

 

 

İlkbahar

Uluslararası Pazarlama (Lisans)

Pazarlamada Güncel Konular (YL)

Seminer (YL)

Stratejik Pazarlama Problemleri (Doktora)

Seminer (Doktora)

6

6

3

3

 

3

 

 

2017-2018

Güz

Turizm Pazarlaması (Lisans)

Küresel Pazarlama Yönetimi (YL)

Pazarlama Stratejileri (Doktora)

Araştıma Metodolojisi ve Etik (Doktora)

6

6

3

3

 

 

İlkbahar

Uluslararası Pazarlama (Lisans)

Pazarlamada Güncel Konular (YL)

Stratejik Pazarlama Problemleri (Doktora)

6

6

3

 

 

Bu içerik 10.02.2020 tarihinde yayınlandı ve toplam 55 kez okundu.